Oman je slikovita obalna država Arabskega polotoka, ki kar kliče po puščavskem odklopu. Tu je doma pregovorna arabska gostoljubnost.
Obeta se nam pestro potovanje z jeepi. Med prečenjem Hajarskega gorovja, puščave Wahiba ter raziskovanjem barvitih oaz in sotesk, bomo doživeli tisto pravo izkušnjo off roada. Kampirali bomo daleč od množic turistov, na divjem, med sipinami. In na plažah, kamor nam bodo še dolgo po povratku domov uhajale misli. Na lastni koži bomo spoznali del življenja Beduinov. Obiskali bomo najlepše ohranjene utrdbe arabskege sveta in se sprehodili po robu Grand Canyona Arabije.
Potovanje začnemo v Muscatu, kjer se oskrbimo z najnujnejšim. Nato se proti kanjonu Wadi Bani Awf odpeljemo na testno off road vožnjo.
Sledita sprehod po bližnji soteski in off road vožnja čez Hajarsko gorovje, s panoramskimi razgledi na doline in od boga pozabljene vasi pod nami. Na poti se ustavimo še v slikoviti stari vasici Bilad Sayt, kjer se sprehodimo skozi vas in do razgledne točke. Po prečenju Hajarskih gora si ogledamo starodavni namakalni sistem v eni najlepše ohranjenih oaz v Omanu.
Potem pa na trek po robu kanjona Wadi Ghul [[$topShitFlag]] z izjemnimi razgledi v sotesko pod nami ter na najvišji vrh Omana – Jebel Shams.
Ogledamo si še čudovito ohranjeno trdnjavo Jabreen, kjer spoznamo kakšno je bilo življenje v srednjeveškem Omanu. Za še eno dozo srednjeveške Arabije poskrbi Nizwa, stara prestolnica Omana, kjer preverimo utrip starega dela mesta, obiščemo tržnico ter poizkusimo sto in en datelj.
Kampiranje med sipinami, zvezdno nebo in taborni ogenj so verjetno sanje vsakega malo bolj resnega popotnika. V takem ambientu bomo preživeli noči pred in med prečenjem puščave Wahiba. Vmes pa po osvežitev skočili še v tolmune Wadi Bani Khalid-a.
V bližini Al Khalufa se zapodimo med sipine, ki jim zaradi skoraj povsem bele barve pravijo tudi Sladkorne sipine (Sugar dunes). Spimo sredi ničesar in se zbudimo z zaslepljujočim pogledom na snežno bele sipine in turkizno modro morje. Za nekatere vrhunec lepot Omana.
Ob morju v Ras Al Jinzu z malo sreče vidimo zelene želve med gnezdenjem. V Suru pa spoznamo kako že stoletja poteka gradnja tradicionalnih dhow-ov (jadrnic), s pomočjo katerih so si omanski sultani podredili del vzhodne Afrike.
V dolini Wadi Shab se še zadnjič okopamo v tolmunih.
Za konec pa nas čaka Muscat z eno najlepših mošej na svetu, mošejo sultana Qaboosa, in z znamenito tržnico oziroma sukom Mutrah. Priložnost za nakup zadnjih spominkov in tradicionalne kave s kardamonom.
Trasa poti: Muscat – Nakhl (trdnjava) – Wad Bani Awf (off road čez Hajarske gore) – Bilad Sayt (sprehod čez vas) – Misfat al Abriyyin (ogled namakalnih sistemov in vasi) – Wadi Ghul (trek po robu kanjona) – Jabreen (ogled trdnjave) – Nizwa (ogled mesta) – Bidiyah – Wadi Bani Khalid (sprehod in kopanje v tolmunih) – Bidiyah (prečenje Wahibe) – Al Khaluf (bele sipine) – Ras al Jinz (želve) – Sur (Dhowi) – Wadi Shabs (krajši pohod in kopanje v tolmunih) – Muscat (mošeja Qaboos in Mutrah souk)
Potovali bomo z najetimi jeepi (4x4), ki jih vozimo sami in v katerih bo prostora za štiri ljudi, prtljago in nekaj kamping opreme. Šotore, spalne vreče in podloge bomo imeli s seboj, ostalo kamping opremo pa bomo nakupili v Muscatu. Večino poti kampiramo in v času kampiranja tudi sami kuhamo (zajtrk in večerjo).
Potovanje začnemo v Muscatu, kjer prevzamemo jeepe, nakupimo nekaj hrane in najnujnejšo kamping opremo ter se odpeljemo proti kanjonu Wadi Bani Awf na testno off road vožnjo.
Zjutraj se sprehodimo po bližnjem kanjonu nato pa sledi daljša off road vožnja čez Hajarsko gorovje s panoramskimi razgledi na doline in od boga pozabljene vasi pod nami. Na poti se ustavimo še v stari, slikoviti vasici Bilad Sayt, kjer se sprehodimo skozi vas in do razgledne točke v bližini. Po prečenju Hajarskih gora si ogledamo starodavni namakalni sistem v eni najlepše ohranjenih oaz v Omanu.
Zjutraj nas čaka trek po robu kanjona Wadi Ghul z izjemnimi razgledi v dno kanjona pod nami ter na najvišji vrh Omana – Jebel Shams.
Ogledamo si čudovito ohranjeno trdnjavo Jabreen in med ogledom spoznamo kakšno je bilo življenje v srednjeveškem Omanu. Za še eno dozo srednjeveške Arabije poskrbi Nizwa, stara prestolnica Omana. Preverimo utrip starega dela mesta, obiščemo market in poizkusimo sto in en datelj.
Kampiranje med sipinami, zvezdno nebo in taborni ogenj so verjetno sanje vsakega malo bolj resnega popotnika. V takem ambientu bomo preživeli noči pred in med prečenjem puščave Wahiba. Vmes pa skočili še v tolmune Wadi Bani Khalid-a.
V bližini Al Khalufa se zapodimo med sipine, ki jim zaradi skoraj povsem bele barve pravijo tudi sladkorne sipine (Sugar dunes). Spimo sredi ničesar in se zbudimo s pogledom na bele sipine in turkizno modro morje. Morda celo vrhunec lepot Omana.
Po obalni cesti se vračamo v smeri proti Muscatu. V Ras Al Jinzu z malo sreče vidimo zelene želve med gnezdenjem. V Suru pa spoznamo kako že stoletja poteka gradnja tradicionalnih dhow-ov (jadrnic), s pomočjo katerih so si omanski sultani podredili tudi del vzhodne Afrike.
V Wadi Shabu se še zadnjič okopamo v tolmunih nato pa nas čaka Muscat z eno najlepših mošej na svetu, mošejo sultana Qaboosa ter znamenitim Mutrah soukom za nakup zadnjih spominkov in tradicionalne kave s kardamonom.
Nočitve: 4 x spimo v hotelih brez lokalne kategorizacije. Vse ostale noči šotorimo v šotorih, ki jih bomo prinseli s seboj. Tušev in wc-jev v času kampiranja ni saj v Omanu ni urejenih kampov, le divje kampiranje. Tuš bo tako bližnji tolmun ali morje, wc pa oddaljeni grm ali pa za eno od sipin : )
Prevozi: Prvi dan se bomo do hotela odpeljali ali s taxiji ali pa z organiziranim prevozom. Enako velja za zadnji dan. Vmes pa bomo z najetimi jeepi prevozili približno 1900 km. Vozi se po desni strani, torej enako kot pri nas.
Program priporočamo tistim, ki si želijo popotniškega odkrivanja sveta in jim ni problem preživeti nekaj dni/noči brez pravih wc-jev in tušev.
B. Oman, program po dnevih
12 dni
1.dan: Let iz bližnjega letališča proti Muscatu.
2.dan: Prihod v Muscat v zgodnjih jutranjih urah. Prevoz do hotela in kratka nočitev. Dopoldan prevzamemo najete jeepe, nakupimo zaloge hrane in manjkajočo kamping opremo. Premik v Wadi Bani Awf, kjer naredimo nekaj testnih kilometrov po makadamskih cestah in poiščemo primerno mesto za kampiranje. Če bo čas dopuščal se pred tem ustavimo še v stari trdnjavi Nakhal. Nočitev v šotorih.
3.dan: Krajši jutranji trek po bližnji soteski z možnostjo kopanja v manjših tolmunih. Po povratku pa se malce bolj zares lotimo off road vožnje preko Hajarskega gorovja. Na poti se večkrat ustavimo in občudujemo razglede v soteske pod nami. Postanek in sprehod skozi slikovito staro vasico Bilad Sayt in razgledne točke nad vasjo. Popoldan prispemo na drugo stran gorovja in se zapeljemo do ene izmed najlepših vasi – Misfat al Abriyyin, kjer si ogledamo starodavni namakalni sistem - falaj. Nočitev v hotelu.
4.dan: Zjutraj se zapeljemo na izhodišče treka po robu Velikega kanjona Arabije – Wadi Ghul. Trek je nezahteven in med hojo lahko občudujemo razglede v globino kanjona in vasice pod nami. Popoldan možnost krajše vendar izjemno lepe off road vožnje v kanjonu (odvisno od razmer). Povratek v vasico Misfat al Abriyyin ali katero od bližnjih vasic in nočitev v hotelu.
5.dan: Premik do čudovito ohranjene trdnjave Jabreen in spoznavanje srednjeveškega življenja v palačah Imamov. Nadaljujemo proti Nizwi, stari prestolnici omanskega sultanata. Med sprehodom čez stari del mesta obiščemo tržnico in če bo želja tudi trdnjavo. Vožnja proti puščavi Wahiba, nočitev med sipinami in žar fešta.
6.dan: Skok do Wadi Bani Khalid, krajši sprehod in namakanje v tolmunih. Povratek do roba puščave Wahiba in popoldan začnemo cca. 150km dolgo prečenje. Obisk Beduinov, kampiranje sredi puščave, zvezdno nebo in taborni ogenj.
7.dan: Zjutraj še zadnji kilometri čez Wahibo in nato po asfaltni cesti proti Al Khalufu. Off road in raziskovanje neobljudene in noro lepe pokrajine z belimi sipinami in turkiznim morjem ob robu sipin. Kampiranje na plaži ali med sipinami.
8.dan: Dopoldan skok v morje nato pa peš raziščemo pokrajino okoli nas. Popoldan povratek na asfaltno cesto in vožnja proti Ras al Jinz. Z nekaj sreče bomo priča gnezdenju zelenih želv v enem izmed zalivov v bližini naravnega rezervata. Kampiranje na plaži.
9.dan: Premik do Sura, ogled »ladjedelnice« kjer še vedno izdelujejo tradicionalne dhowe in nadaljevanje vožnje proti Wadi Shab. Prosto popoldne na bližnji plaži. Kampiranje na plaži.
10.dan: Obisk Wadi Shab in še zadnje kopanje v tolmunih. Popoldan povratek proti Muscatu in postanek ne eni od plaž na poti. Nočitev v hotelu v Muscatu.
11.dan: Dopoldanski obisk mošeje sultana Qaboosa, ki velja za eno najlepših na svetu. Ogledamo si še nekaj znamenitosti Muscata - opero, sultanovo protokolarno palačo in znamenito tržnico Mutrah v starem delu mesta. Prosto za zadnje nakupe. Večerja v eni od tradicionalnih arabskih restavracij in vožnja proti letališču.
12.dan: Smo doma.
Cena zajema:
-delež za organizacijo in spremstvo na potovanju (aranžma) pri najmanj 12 prijavljenih (450 EUR oz. 410 EUR za naše stare stranke)
-stroške po programu, ki se jih plačuje sproti na potovanju (700 EUR) in so izračunani v primeru polne skupine: najem avtomobilov ob njihovi polni zasedenosti z vso kemping opremo (razen šotorov, spalnih vreč in podlog), gorivo, nastanitve, izleti, lokalni vodiči, dovoljenja in vstopnine.
Cena letalske karta je 550 EUR ob dovolj zgodnji prijavi/potrditvi skupine.
Ob prijavi se plača tudi prijavnino (20 EUR/osebo). V kolikor odhoda ne potrdimo, jo v celoti povrnemo.
Opozarjamo, da je letalska karta zajeta v prikaz cene v ponudbi / na spletni strani le zato, da je bolj pregledna skupna cena. Letalska karta se ne plača nam, ampak zunanjemu partnerju / agenciji, ki karte izda. Karto do destinacije in nazaj si lahko potnik poišče tudi sam. Tako letalska karta formalno ni zajeta v ceno aranžmaja. Pravno formalne obveznosti in pravice iz nakupa letalske karte so torej med potnikom in agencijo, ki karto izda in kamor jo potnik plača. Enako velja za prevoz do/z letališča.
Nočitve: 4 x spimo v hotelih brez lokalne kategorizacije. Vse ostale noči šotorimo v šotorih, ki jih bomo prinesli s seboj. Tušev in wc-jev v času kampiranja ni saj v Omanu ni urejenih kampov, le divje kampiranje. Tuš bo tako bližnji tolmun ali morje, wc pa oddaljeni grm ali pa za eno od sipin : )
Prevozi: Prvi dan se bomo do hotela odpeljali z organiziranim prevozom. Enako velja za zadnji dan. Vmes pa bomo z najetimi jeepi, ki ji vozimo sami, prevozili nekaj več kot 1800 km. Za vse morebitne povzročene škode na avtomobilih velja najemna pogodba med voznikom in rent-a-car agencijo, kjer imamo omejeno zavarovanje z odbitno franšizo do 650 EUR (v primerih, ki niso tretirani kot objestna vožnja).
Odhod potrdimo tudi pri manj prijavljenih:
-pri 8-9 potnikih je doplačilo za organizacijo in spremstvo 100 EUR na osebo;
-pri 10-11 potnikih pa je to doplačilo 60 EUR na osebo;
V ceno ni zajeto: viza (cca. 45 EUR), stroški hrane in pijače, ko taborimo in jemo v restavracijah (okoli 150 EUR je dovolj), podkupnine in ostali individualni stroški.
Ceno za organizacijo in spremstvo 450 EUR (410 EUR za naše stare stranke) vplačaš v dveh obrokih:
200 EUR se vplača ob rezervaciji kot prvi del obroka za potovanje (z njimi si zagotoviš mesto v skupini, mi pa ob minimalnem številu vplačanih zagotovimo odhod; v primeru, da ne zberemo dovolj prijav, akontacijo v celoti povrnemo). Razliko do polne cene za organizacijo in spremstvo ter ostale vnaprej plačane stroške se plača najkasneje 90 dni pred odhodom oz. ob potrditvi potovanja (torej še 230€ oz. 190€ v kolikor si že potoval/a z nami).
Na letalu je ponavadi prostora za največ 23 kilogramov prtljage na osebo (plus mali nahrtnik kot osebna prtljaga).
• oprema za kampiranje: šotor (če se ne odločiš za najem v Omanu), podloga in spolna vreča
• Nahrbtnik, potovalka ali kovček? Najboljše so "mehke" potovalke, ki se jih da malo stisniti saj smo omejeni s prostorom prtljažnika.. Obvezno pa še mali nahrbtnik, kamor spravimo fotoaparat, steklenico vode in ostale drobnarije...
• docu-drama: potni list (veljaven vsaj še 6 mesecev od datuma povratka, z dvema praznima sosednjima stranicama); zdravstveno zavarovanje z asistenco (urediti pred odhodom); kopije dokumentov;
• obleka: več majic in kosov perila, poleg kratkih tudi ene ali dvoje lahke dolge hlače (platnene so bistveno bolj primerne kot pa kavbojke, ki so za potovanje in vročino manj udobne. Najboljše so tiste, ki se jih da skrajšati, t.i. "na zadrgo"). Možnosti pranja na poti ni.
• obuvalca: sandali/natikači za na plažo in pod tuš; nizki treking čevlji ali malo boljše superge (ne ravno allstarke). Gojzerji so povsem odveč.
• trivia: nožek za rezanje salam, "napihljiva" ovratna blazinica,
• kopalke, sončna očala, brisača (priporočamo lahke popotniške brisače iz reciklirane plastike – dobiš jih v spletni trgovini www.nommos.me), kapa s šiltom ali podobno pokrivalo,
• tudi topla oblačila (npr. 1x flis + 1x dolgi rokavi), vetrovka, ipd.
• mala svetilka (npr. Petzl za na glavo)
• toaleta: poleg klasike še paket osvežilnih robčkov, krema za sončenje, nekaj za ustnice, repelent proti komarjem...
• zdravila in domača lekarna: proti prebavnim motnjam (Linex, oglje, Seldiar), šnopček ali kaj podobnega za dnevno razkuževanje lahko dobite tudi tam, vitaminski tableti (cedevita ali šumečke), elektroliti, rehidracijska sol, sprej za razkuževanje rok pred obroki, tablete proti diareji, proti zaprtju, obliži, povoj, tablete proti slabosti, cepiva niso obvezna
• knjiga, karte in še kaj, na kar smo morda pozabili in brez česar ne moreš živeti
• domači narezki, ki popestrijo enolične obroke; pršuti oz. suhe salame, argeta pašteta...
• liter žganega proti trebušnim preglavicam in slabi volji
Pusti doma predsodke, slabo voljo, tečno ženo/moža, tečnga fanta/punco, tečno lubico/lupčka, drage uhane, zlate ogrlice, dragocene ure, lepe čeveljce, hlače zlikane na rob in ostale nepomembne reči. Ne pozabi pa na kup dobre volje in jeklene živce!
Shappa Team
www.shappa.si
Trenutno ni mnenj potnikov za to potovanje.