SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA
I. SPLOŠNA DOLOČILA
ShaPPa je sistem omogočanja in organiziranja potovanj v obliki (i) povezanih potovalnih aranžmajev (v nadaljevanju: PPA) ali (ii) turističnih paketov (v nadaljevanju: TP). Ponudnik PPA oziroma organizator TP je družba ROUNDABOUT d.o.o., Podmilščakova ulica 24, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: Organizator). Pri vsakem potovanju v ponudbi je navedeno, v katero od obeh kategorij posamezno potovanje sodi. S tem so dalje povezane različne pravice in obveznosti potnikov in Organizatorja.
V primeru PPA potniki z Organizatorjem sklenejo pogodbo o storitvi organizacije in spremstva na potovanju (v nadaljevanju: Pogodba o organizaciji) in z njegovo usmeritvijo nadaljnjo pogodbo ali več pogodb z drugimi ponudniki potovalnih storitev (prevoz, nastanitev, najem prevoznega sredstva itd.).
V primeru TP potniki z Organizatorjem sklenejo pogodbo o paketnem potovanju oziroma pogodbo o turističnem paketu (v nadaljevanju: Pogodba o TP), katere predmet so poleg storitve organizacije in spremstva na potovanju tudi druge potovalne storitve (prevoz, nastanitev, najem prevoznega sredstva itd.).
Kolikor se v Splošnih pogojih poslovanja (v nadaljevanju: SPP) uporablja termin »Pogodba« velja tako za Pogodbo o organizaciji kot za Pogodbo o TP.
SPP so sestavni del Pogodbe in veljajo za potovanja, ki jih organizira Organizator, razen če je izrecno navedeno, da veljajo tudi za prodajo potovanj drugih organizatorjev. Del Pogodbe je tudi program potovanja, ki velja kot ponudba. V primeru, da je pri posameznem potovanju glede katere koli točke SPP določeno drugače, veljajo določbe navedene v programu potovanja.
V primeru telefonske prodaje potovanj, prodaje potovanj preko elektronske pošte ali prodaje potovanj preko interneta se šteje, da je potnik seznanjen s SPP in z njimi v celoti soglaša, ko je telefonsko ali preko elektronske pošte ali preko sistema prodaje preko interneta naročil potovanje oziroma ko je preko interneta ob naročilu potovanja označil ikono "Prebral sem Splošne pogoje poslovanja in se z njimi strinjam". Z določili SPP se potnik lahko seznani na spletni strani ShaPPa, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.
Posebej je vsak potnik PPA seznanjen :
- da ne more uveljavljati pravic, ki mu na podlagi Zakona o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/2022, v nadaljevanju: ZVPot-1) pripadajo v primeru sklenitve Pogodbe o TP,
- da je vsak ponudnik posamezne potovalne storitve v okviru PPA sam odgovoren za izvedbo te storitve na podlagi sklenjene pogodbe s potnikom,
- da mu pripada varstvo po ZVPot-1 v primeru likvidnostnih težav.
Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki opravi veljavno prijavo na potovanje iz ponudbe ShaPPa in se nanj nanašajo SPP.
SPP veljajo za razmerje potnika in Organizatorja, kot izhaja iz Pogodbe. SPP ne veljajo za pogodbo ali pogodbe, ki jih z Organizatorjevo usmeritvijo potnik sklene v okviru PPA z drugimi ponudniki potovalnih storitev (prevoz, nastanitev, najem prevoznega sredstva itd.). Posamezne povezane potovalne storitve, ki so vključene v PPA, so stvar razmerja potnika ter vsakokratnega ponudnika in izvajalca posamezne povezane potovalne storitve.
SPP ne veljajo za urejanje storitev zdravstvenega zavarovanje za tujino. Potnik izkaže Organizatorju ureditev zdravstvenega zavarovanja za tujino s kritji, kot se zahtevajo za posamezno potovanje.
II. PRIJAVA
Program posameznega potovanja na spletni strani ShaPPa (shappa.si) velja kot ponudba . Na osnovi ponudbe se potnik na potovanje v organizaciji Organizatorja lahko prijavi najkasneje do roka, kot je opredeljen za posamezno potovanje, in sicer v poslovalnici Organizatorja, na daljavo (preko telefona, elektronske pošte ali na spletni strani ShaPPa, kjer izpolni elektronsko prijavnico) ali na drug način, ki je opredeljen kot način prijave za posamezno potovanje. Prijava zavezuje, ko so na njeni podlagi izvedena ustrezna plačila, opredeljena v nadaljevanju.
Ob prijavi preko spletne strani ShaPPa in vnosu podatkov v spletni obrazec ter kliku na gumb za oddajo prijave prijavitelj za vse potnike prejme potrditveno elektronsko sporočilo s podatki o prijavi.
Ob prijavi v poslovalnici Organizatorja, preko telefona ali po elektronski pošti prijavitelj prejme dokument Organizatorja, iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in, v primeru PPA, dodatnih potovalnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Prijavitelj je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnegakoli nesoglasja ali napake tega reklamirati v roku enega dneva po njegovi izdaji.
Potnik oziroma prijavitelj za vse potnike je dolžan ob prijavi navesti zahtevane podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja. Če potnik oziroma prijavitelj za vse potnike ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.
Pogodba med potnikom in Organizatorjem je sklenjena s plačilom prijavnine in akontacije po vsakokrat veljavnem ceniku ShaPPa, če ni za posamezno potovanje določeno drugače, in sicer v roku, ki velja za posamezno potovanje. Po plačilu prijavnine in akontacije oziroma ostalih plačil skladno z zahtevami posameznega potovanja prijavitelj prejme potrdilo o sklenjeni Pogodbi. Ta med drugim vsebuje:
- posebne zahteve potnika, ki jih je Organizator sprejel,
- kadar v okviru Pogodbe o TP, ki vključuje tudi nočitev, potuje mladoletnik brez spremstva staršev ali zastopnika, informacije, ki omogočajo neposredne stike z mladoletnikom ali z osebo, ki je odgovorna zanj v kraju njegove nastanitve,
- v primeru TP: ime, naslov, telefonsko številko, elektronski naslov in po potrebi številko telefaksa lokalnega predstavnika Organizatorja, kontaktne točke ali druge službe, ki potniku omogoča, da lahko hitro pride v stik z Organizatorjem in z njim učinkovito komunicira, zahteva pomoč, ko je v težavah, ali se pritoži glede neskladnosti izvajanja storitev s Pogodbo o TP, ki jih je opazil med izvedbo TP,
- v primeru PPA: ime, telefonsko številko in elektronski naslov izvajalca spremstva na potovanju.
V primeru sklenitve nadaljnje pogodbe ali več pogodb z drugimi ponudniki potovalnih storitev (prevoz, nastanitev, najem prevoznega sredstva itd.) kot del PPA prijavitelj prejme tudi podatke o teh pogodbah. Potrdilo o sklenjeni Pogodbi in morebitne ostale podatke prijavitelj prejme po elektronski pošti.
Če plačilo prijavnine in akontacije oziroma ostalih plačil skladno z zahtevami posameznega potovanja ni izvedeno v roku, ki velja za posamezno potovanje, Pogodba ni sklenjena in mora prijavitelj, če ima še voljo skleniti Pogodbo, ponoviti postopek prijave.
Za vsa potovanja velja prijavnina na potnika, kot je določena v vsakokrat veljavnem ceniku ShaPPa, če ni za posamezno potovanje določena drugačna prijavnina. Prijavnina je nepovratna, razen v primeru, da se za potovanje ne zbere dovolj potnikov in je potovanje iz tega razloga odpovedano.
Od sklenjene Pogodbe lahko potnik odstopi v skladu z določili v SPP.
Organizator je dolžan potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot izhajajo iz Pogodbe in programa potovanja, kolikor je glede na Pogodbo (Pogodbi ustrezno) sestavni del Pogodbe, ter v teh okvirih skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.
Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi ter z zahtevami Organizatorja glede posameznega potovanja, ki so posebej opredeljene v programu tega potovanja. Organizator ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma jih lahko ne bi izpolnjeval tekom izvajanja potovanja.
III. CENE
Cene potovanj so določene s programi potovanj in veljajo od dneva objave programa do spremembe. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve Pogodbe. Cene so izražene v EUR.
V primeru TP so v objavljeno ceno vštete storitve, ki so specificirano opisane in navedene v programu potovanja. Če v programu ni drugače določeno, je v ceno všteta storitev organizacije, storitev spremstva na potovanju in prijavnina, in sicer v znesku, kot velja na potnika v primeru, da se za potovanje zbere najmanjše število oseb, kot izhaja iz programa potovanja. Če v programu potovanja ni drugače določeno, objavljena cena velja na osebo ob nastanitvi v dvo do štiriposteljnih sobah, ponekod tudi na skupnih ležiščih, brez lastne kopalnice in WCja, brez odgovornosti za lokalno kategorizacijo nastanitve.
V primeru PPA objavljena cena predstavlja:
- fiksno ceno Organizatorjeve storitve organizacije in spremstva na potovanju ter prijavnino, in sicer v znesku, kot velja na potnika v primeru, da se za potovanje zbere najmanjše število oseb, kot izhaja iz programa potovanja,
- okvirno ceno letalske karte (letalsko vozovnico si potnik priskrbi sam ali po priporočilu Organizatorja preko njegovega zunanjega poslovnega partnerja) in okvirne cene ostalih posameznih povezanih potovalnih storitev drugih ponudnikov, kot so opisane in navedene v programu potovanja – okvirno opredeljene cene letalske karte in ostalih posameznih povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, niso zavezujoče, ampak so stvar razmerja potnika in vsakokratnega ponudnika posamezne povezane potovalne storitve,
- realno ocenjene stroške, ki se jih plačuje sproti na samem potovanju.
V primeru TP lahko Organizator spremeni objavljeno ceno tudi po sklenitvi Pogodbe o TP, in sicer zaradi sprememb:
- cene prevoza zaradi sprememb cene goriva ali drugih virov energije,
- ravni davkov ali pristojbin za potovalne storitve, vključene v Pogodbi o TP, ki jih naložijo tretje stranke, ki niso neposredno vključene v izvedbo TP, vključno s turističnimi taksami, pristajalnimi pristojbinami ali pristojbinami za vkrcanje ali izkrcanje v pristaniščih in letališčih, ali
- menjalnih tečajev valute, povezanih s TP.
Povišanje cen je mogoče le, če Organizator vsaj 20 dni pred začetkom TP o tem pisno obvesti potnika jasno in razumljivo z vključeno obrazložitvijo in izračunom tega povišanja..
Če povišanje cene presega 8 % dogovorjene cene TP, lahko potnik v razumnem roku, ki ga določi Organizator, privoli v predlagano spremembo ali odstopi od Pogodbe o TP, ne da bi plačal odstopnino. Če potnik v postavljenem roku ne odgovori, se šteje, da odstopa od pogodbe. V primeru odstopa od pogodbe Organizator potniku vrne vsa plačila, razen prijavnine.
Sprememba cene iz naslova cene prevoza se obračuna kot razlika med (1) ceno prevoza na dan priprave TP (načrtovana cena po ponudbi) in (2) ceno na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20-23 dni pred odhodom).
Sprememba cene iz naslova davkov, pristojbin, taks in drugih javnih dajatev se obračuna kot razlika med (1) višino davkov, pristojbin, taks in drugih javnih dajatev na dan priprave TP (načrtovana cena po ponudbi) in (2) višino davkov, pristojbin, taks in drugih javnih dajatev na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20-23 dni pred odhodom).
Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunani v tuji valuti, in je obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave TP (načrtovana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20-23 dni pred odhodom). Za preračun se upošteva tečaj Banke Slovenije.
V primeru zmanjšanja navedenih stroškov ima potnik pravico do znižanja cene, če so se ti stroški zmanjšali po sklenitvi Pogodbe o TP in pred začetkom TP. V tem primeru Organizator od zneska, ki ga dolguje potniku, odšteje dejanske administrativne stroške, ki jih je imel zaradi znižanja cene. Na zahtevo potnika Organizator predloži dokazila o administrativnih stroških.
V primeru PPA sprememba okvirne cene posameznih povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, in ocenjenih stroškov ne vpliva na sklenjeno Pogodbo o organizaciji in izvedbo PPA.
Organizator v programu potovanja lahko določi doplačilo za njegovo storitev organizacije in spremstva na potovanju za primer, da se za potovanje zbere manj oseb, kot je najmanjše število oseb, kot izhaja iz programa potovanja. V tem primeru mora biti v programu potovanja določeno to doplačilo v obliki »obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb«. Šteje se, da je potnik svoje soglasje k izvedbi potovanja tudi v primeru, da se ne zbere najmanjše število oseb, kot izhaja iz programa potovanja, in doplačilu storitve organizacije in spremstva v tem primeru dal s prijavo na potovanje in iz tega razloga ne more odstopiti od Pogodbe.
IV. POSEBNE STORITVE
Posebne storitve so (odvisno od vsakega posameznega programa potovanja) vse morebitne dodatne ali izbirne storitve, ki niso vključene v program potovanja in posledično ne v objavljeno ceno potovanja oziroma je v programu izrecno navedeno, da gre za dodatno ali izbirno storitev za dodatno plačilo.
Potnik posreduje želje po posebnih storitvah ob prijavi. Organizator potnika informira o možnosti nakupa posebne storitve v okviru svoje storitve organizacije potovanja. Njihova izvedba in plačilo sta stvar razmerja potnika in ponudnika konkretnih posebnih storitev. Potnik lahko željo po posebnih storitvah sporoči tudi kasneje, po sklenitvi Pogodbe, Organizator pa je dolžan preveriti, ali je to še mogoče in o tem informirati potnika.
Navedeno velja za vse posebne storitve z izjemo storitve enoposteljne sobe v okviru TP. Slednjo organizira Organizator, potnik pa storitev doplača k ceni potovanja, ki jo plača Organizatorju. Če se potnik sam prijavi na TP, lahko prepusti Organizatorju, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo. Ne glede na navedeno mora potnik, ki se sam prijavi na potovanje, na podlagi Pogodbe o TP doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se naknadno najde sopotnik, s katerim bo delil sobo, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na TP prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju od Pogodbe o TP odstopi, drugi potnik nosi stroške doplačila za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.
Če se potnik sam prijavi na PPA, lahko prepusti Organizatorju, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil posamezne povezane potovalne storitve, ki so vključene v PPA.
Tako za posamezne povezane potovalne storitve drugih ponudnikov, ki so vključene v PPA, kot za morebitne posebne storitve velja, da Organizator ne nastopa kot njihov organizator ali organizator TP in ne kot posrednik, ampak zgolj kot organizator PPA (v primeru povezanih potovalnih storitev drugih ponudnikov, ki so vključene v PPA) oziroma informator (v primeru posebnih storitev). Pogoji prijave, plačila in morebitnega odstopa od pogodbe so stvar razmerja potnika in ponudnika posamezne povezane potovalne storitve, ki je vključena v PPA, oziroma razmerja potnika in ponudnika morebitne posebne storitve. Organizator ne odgovarja za izvedbo povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, in za izvedbo morebitnih posebnih storitev. Prav tako Organizator ne odgovarja za izbiro ponudnikov povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, in morebitnih posebnih storitev, ampak si ponudnika izbere potnik sam, Organizator samo opredeli možnosti in zahteve izbire glede na zahteve PPA. Storitev Organizatorja glede posamezne povezane potovalne storitve iz PPA oziroma posebne storitve je zaključena, ko je potniku omogočil oziroma ga povabil k nakupu povezane potovalne storitve oziroma ga informiral o možnostih nakupa.. Od tega trenutka naprej je potnik v neposrednem razmerju s ponudniki povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, in morebitnih posebnih storitev.
Vse povezane potovalne storitve, ki so vključene v PPA, in morebitne posebne storitve potnik plača neposredno ponudniku vsake storitve skladno s ceno in pogoji, kot veljajo v razmerju med potnikom in konkretnim ponudnikom.
Ureditev povezanih potovalnih storitev iz PPA in morebitnih posebnih storitev velja tudi za morebitni najem avtomobila in drugih prevoznih sredstev. Vsako prevozno sredstvo se najame v razmerju med potnikom in posameznim ponudnikom, pri čemer zaradi izvedbe PPA veljajo zahteve Organizatorja, če za posamezni PPA ni določeno drugače:
- vsako prevozno sredstvo mora biti polno zavarovano ,
- potnik je zavezan spoštovati vsa pravila uporabe prevoznega sredstva, ki veljajo v posamezni državi, kjer se prevozno sredstvo uporabi,
- za najem avtomobila potnik izroči Organizatorju oziroma osebi, ki izvaja spremstvo, kavcijo v višini 100,00 EUR oziroma kot je določeno za posamezni PPA za pokritje morebitnih nepričakovanih stroškov,
- za kakršnokoli škodo, ki se povzroči z uporabo ali zaradi uporabe prevoznega sredstva, je odgovoren potnik.
V. POSEBNA DOLOČILA IN POPUSTI
Potnikom ShaPPa se lahko priznavajo popusti skladno z vsakokrat veljavno ureditvijo popustov, ki so opredeljeni na spletni strani ShaPPa ali pri posameznem potovanju.
VI. PLAČILO
Za dan plačila se šteje dan, ko Organizator prejme plačilo na transakcijski račun.
Ob prijavi je potnik dolžan plačati prijavnino in, če ni za posamezno potovanje določeno drugače, akontacijo po vsakokratnem ceniku ShaPPa, ki šteje kot plačilo prvega obroka cene TP oziroma kot plačilo prvega obroka cene Organizatorjeve storitve pri PPA, tj. cene organizacije in spremstva za potovanje v višini kot je določeno za posamezni PPA.
Ko se za potovanje zbere najmanjše število oseb, kot izhaja iz programa potovanja (tj. ko najmanjše število oseb plača prijavnino in akontacijo, s čimer je sklenjena Pogodba), se potovanja potrdi . Če je v programu potovanja določeno doplačilo za storitev organizacije in spremstva na potovanju za primer, da se za potovanje zbere manj oseb, kot je najmanjše število oseb, kot izhaja iz programa potovanja, se potovanje potrdi že, ko se za potovanje zbere to manjše število oseb. Po potrditvi potovanja Organizator akontacije in prijavnine v primeru odstopa od Pogodbe s strani potnika ne vrača. V primeru odstopa od Pogodbe še preden je potovanje potrjeno, akontacijo in prijavnino potniku Organizator povrne v celoti v 8 dneh od odstopa od Pogodbe s strani potnika oziroma odstopa od Pogodbe s strani Organizatorja.
Preostali del cene TP oziroma cene Organizatorjeve storitve pri PPA potnik plača najkasneje 46 dni pred odhodom oziroma kakor je navedeno v programu potovanja . Če preostalega dela cene potnik ali njegovo prijavno mesto ne plača v predvidenem roku, je treba potnika pozvati k plačilu v razumnem roku (največ tri dni). Če potnik ne plača niti v dodatnem roku, se šteje, da je z dnem poteka dodatnega roka od Pogodbe odstopil in nosi vse s tem povezane posledice, kot so določene v točki VII. SPP.
Za zakasnela vplačila Organizator zaračunava administrativne stroške v višini, kot izhaja iz vsakokrat veljavnega cenika Organizatorja .
Potnik plačilo izvede z neposrednim bančnim nakazilom na TRR Organizatorja.
Organizator lahko v programu potovanja določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njegovemu predstavniku (»obvezno doplačilo na kraju samem«). Tudi za takšne storitve velja, da Organizator ne nastopa kot organizator niti kot posrednik storitve, ampak zgolj kot informator. Tudi v tem primeru uveljavlja potnik vse morebitne reklamacijske in druge zahtevke izključno do izvajalca storitve na kraju samem.
VII. SPREMEMBA, PRENOS ALI ODSTOP OD POGODBE S STRANI POTNIKA
Potnik ima pravico zahtevati spremembo Pogodbe (npr. sprememba namestitve) po njeni sklenitvi, Organizator pa je dolžan preveriti, če je to sploh mogoče. V primeru spremembe Pogodbe na zahtevo potnika Organizator zaračuna potniku administrativne stroške v višini, kot izhaja iz vsakokrat veljavnega cenika Organizatorja. Če zaradi spremembe Pogodbe nastanejo dodatni stroški povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, jih je potnik dolžan poravnati sam.
Potnik ima pravico prenesti Pogodbo na tretjo osebo, ki izpolnjuje pogoje, ki se uporabljajo za to Pogodbo, potem ko je v razumen roku pred začetkom potovanja o tem pisno obvestil Organizatorja. Šteje se, da je obvestilo podano v razumnem roku, če je podano vsaj sedem dni pred začetkom potovanja. V primeru prenosa Pogodbe na tretjo osebo Organizator zaračuna potniku administrativne stroške v višini, kot izhaja iz vsakokrat veljavnega cenika Organizatorja ali, če so ti višji, dejanske stroške prenosa Pogodbe. O stroških prenosa mora Organizator potnika čim prej obvestiti in mu na zahtevo predložiti dokazila o njih. Prenositelj in prevzemnik Pogodbe sta solidarno odgovorna za plačilo preostalih pogodbenih obveznosti in vseh dodatnih pristojbin, taks ali drugih stroškov, nastalih pri prenosu. Če zaradi prenosa Pogodbe nastanejo dodatni stroški povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, jih je potnik dolžan poravnati sam.
V primeru Pogodbe o TP, sklenjene zunaj poslovnih prostorov Organizatorja, ima potnik pravico, da v 14 dneh od njene sklenitve odstopi od pogodbe brez navedbe razloga. Odstop od Pogodbe o TP velja, če je podan v pisni obliki. Šteje se, da je potnik podal odstopno izjavo pravočasno, če jo pošlje v roku, določenem za odstop od pogodbe (v primeru redne pošte s priporočeno pošiljko). V primeru odstopa od pogodbe Organizator nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe potniku vrne vsa prejeta plačila.
Potnik lahko kadar koli pred začetkom potovanja odstopi od Pogodbe. Odstop od Pogodbe velja, če je podan v pisni obliki. Pred potrditvijo potovanja Organizator potniku ob odstopu od Pogodbe vrne vsa plačila (prijavnino in akontacijo). Po potrditvi potovanja Organizator v primeru odstopa potnika od Pogodbe zahteva od potnika plačilo ustrezne in upravičene odstopnine. Če ni drugače navedeno v programu posameznega potovanja, odstopnina znaša:
- pri odstopu od Pogodbe do 91 dni pred začetkom potovanja 60 % objavljene cene TP oziroma 60 % cene Organizatorjeve storitve pri PPA, v vsakem primeru pa najmanj znesek prijavnine in akontacije;
- pri odstopu od Pogodbe od 90 do 61 dni pred začetkom potovanja 80 % objavljene cene TP oziroma 80 % cene Organizatorjeve storitve pri PPA, v vsakem primeru pa najmanj znesek prijavnine in akontacije;
- pri odstopu od Pogodbe od 60 dni in manj pred začetkom potovanja 100 % objavljene cene TP oziroma 100 % cene Organizatorjeve storitve pri PPA.
V primeru odstopa od Pogodbe po potrditvi potovanja Organizator brez nepotrebnega odlašanja, vendar najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe, vrne potniku vsa prejeta plačila, razen odstopnine.
Za začetek potovanja šteje prvi dan potovanja po programu.
Pogoji odstopa od pogodb z drugimi ponudniki povezovalnih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, so predmet teh pogodb z drugimi ponudniki.
Kadar se pred začetkom potovanja v kraju potovanja ali v neposredni bližini pojavijo neizogibne in izredne okoliščine, ki bistveno vplivajo na izvedbo TP, ali neizogibne in izredne okoliščine, ki bistveno vplivajo na prevoz potnika v kraj potovanja, potnik lahko od Pogodbe o TP odstopi in je upravičen do povračila vseh plačil brez plačila kakršne koli odstopnine. V tem primeru potnik nima pravice zahtevati povrnitve škode. V primeru PPA ima v takih okoliščinah pravico do odpovedi potovanja in odstopa od Pogodbe zgolj Organizator, kot je to urejeno v točki IX. SPP.
Če potnik potovanja ne začne na dan njegovega začetka ali ga sploh ne izkoristi, ni upravičen do povračila prejetih plačil.
Potnik lahko tudi med potovanjem le-to na svojo željo prekine. V tem primeru ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali prejetih plačil, ne delno, ne v celoti. Če potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu potovanja, se šteje, da je potnik odstopil od Pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jih je s tem povzročil.
V primeru spremembe programa potovanja na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Organizatorja zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.
Organizator ima pravico med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če ne poskrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi ter zahtevami Organizatorja, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Organizator je dolžan potniku podati informacije, kako pride do končne destinacije potovanja, in podati potrebne kontakte. Organizator v tem primeru ravna po določilih o potnikovem odstopu od pogodbe. Organizator bo uveljavljal vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja potovanja potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.
VIII. ODPOVEDNI RIZIKO
Če potnik ob prijavi predvideva, da morda zaradi določenih okoliščin, ki utegnejo nastopiti pri njem ali v njegovi ožji družini, ne bo mogel na potovanje, lahko ob prijavi vplača odpovedni riziko. Sporazum o odpovednem riziku velja skladno z vsakokratnimi pogoji zavarovalnice, praviloma v primeru nepričakovanega poslabšanja potnikovega zdravstvenega stanja, smrti ali nesreče njega samega ali njegovih ožjih sorodnikov , in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila in glede na zahteve zavarovalnice.
Če potnik sklene zavarovanje rizika odpovedi potovanja pri kateri izmed zavarovalnic, se potnikove pravice iz naslova zavarovanja rizika odpovedi uveljavljajo pri tej zavarovalnici, pri čemer se uporabljajo splošni pogoji zavarovalnice. Potek reševanja škodnega primera in čas reševanja škodnega primera je v pristojnosti zavarovalnice, pri kateri je sklenjeno zavarovanje rizika odpovedi.
Če potnik odstopi od Pogodbe, pa ni vplačal odpovednega rizika, veljajo pogoji določeni v točki VII. SPP .
V primeru odstopa od Pogodbe se v vrednost aranžmaja v nobenem primeru ne vštevajo prijavnina in stroški zavarovanja odpovedi potovanja.
Če potnik sklene zavarovanje rizika odpovedi potovanja, je ob prijavi potrebno plačilo celotnega zneska za organizacijo in spremstvo (zmanjšanega za eventualne popuste), vseh vnaprejšnjih vplačil in rizika odpovedi.
IX. ODPOVED POTOVANJA OZIROMA ODSTOP OD POGODBE ALI SPREMEMBA PROGRAMA S STRANI ORGANIZATORJA PRED ZAČETKOM POTOVANJA
Organizator lahko odpove potovanje in odstopi od Pogodbe ter potniku vrne prejeta plačila brez povračila škode, če se za potovanje ne zbere najmanjše število oseb, kot izhaja iz programa potovanja. V tem primeru Organizator potnika obvesti o odpovedi potovanja in njegovem odstopu od Pogodbe v rokih, kot izhajajo iz programa potovanja, v vsakem primeru pa najpozneje :
- 20 dni pred začetkom potovanja pri potovanjih, daljših od šest dni;
- 7 dni pred začetkom potovanja pri potovanjih, ki trajajo od dva do šest dni;
- 48 ur pred začetkom potovanja pri potovanjih, krajših od dveh dni.
Organizator si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem PPA nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Organizatorja pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.
Organizator lahko odpove potovanje in odstopi od Pogodbe ter potniku vrne prejeta plačila z izjemo prijavnine brez povračila škode, če Organizator zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin, na katere ne more vplivati in katerih posledice bi bile kljub sprejetju vseh razumnih ukrepov neizbežne, ne more izpolniti Pogodbe ter o odstopu od pogodbe potnika obvesti pred začetkom potovanja brez nepotrebnega odlašanja.
Če zaradi odpovedi potovanja zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin nastanejo dodatni stroški povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, jih je potnik dolžan poravnati sam. Te storitve so stvar razmerja potnika in ponudnika posamezne povezane potovalne storitve.
Organizator lahko odstopi od Pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe Pogodbe, predvsem če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Organizatorja.
Organizator TP ima pravico spremeniti program potovanja pred njegovim začetkom, če je sprememba zanemarljiva in o tej potnika pisno obvesti na jasen, razumljiv in viden način. O zanemarljivih spremembah PPA Organizator potnika ni dolžan obveščati.
Če organizator v zvezi s TP ugotovi, da je pred začetkom TP prisiljen znatno spremeniti bistvene značilnosti potovalnih storitev iz programa potovanja ali ne more zagotoviti posebnih zahtev potnika ali predlaga povišanje cene za več kot osem odstotkov , lahko potnik v razumnem roku, ki ga določi Organizator, privoli v predlagano spremembo ali odstopi od Pogodbe o TP, ne da bi plačal odstopnino. Če potnik v postavljenem roku ne odgovori, se šteje, da odstopa od pogodbe. V primeru odstopa od pogodbe lahko potnik sprejme nadomestni TP, ki je po možnosti enakovredne ali višje kakovosti, če ga Organizator ponuja. Če je nadomestni TP nižje kakovosti oziroma povezan z nižjimi stroški ali je sprejeta sprememba TP nižje kakovosti, je potnik upravičen do ustreznega znižanja cene. Če potnik ne sprejme nadomestnega TP, mu Organizator brez nepotrebnega odlašanja, vendar najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe, vrne vsa plačila, pod pogoji iz ZVPot-1 pa je potniku tudi odgovoren za škodo. O predlaganih znatnih spremembah programa potovanja, morebitnem vplivu na ceno TP, roku za opredelitev potnika, posledicah, če na predlagano spremembo ne odgovori v tem roku in morebitnem nadomestnem TP Organizator potnika obvesti pisno na jasen, razumljiv in viden način brez nepotrebnega odlašanja.
Organizator PPA je potnika o znatnih spremembah programa potovanja pred njegovim začetkom dolžan zgolj obvestiti. Organizator potniku v tem primeru ni odgovoren za morebitno škodo. Če zaradi sprememb programa potovanja nastanejo dodatni stroški povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, jih je potnik dolžan poravnati sam. Te storitve so stvar razmerja potnika in ponudnika posamezne povezane potovalne storitve.
X. NESKLADNOST PRI IZVEDBI POTOVANJA IN SPREMEMBA PROGRAMA S STRANI ORGANIZATORJA PO ZAČETKU POTOVANJA
Organizator v primeru TP odgovarja za izpolnitev Pogodbe o TP ne glede na to, ali vključene potovalne storitve izvaja sam ali jih izvaja drugo podjetje.
Potnik brez nepotrebnega odlašanja, pri čemer se upoštevajo vse okoliščine primera, obvesti Organizatorja o vseh neskladnostih, ki jih ugotovi med izvedbo potovalnih storitev, vključenih v Pogodbo o TP. Postopek na podlagi reklamacije oziroma obvestila o neskladnosti je dodatno urejen v točki XXI. SPP.
Če posamezna potovalna storitev TP ni izvedena v skladu s Pogodbo o TP, Organizator odpravi neskladnosti, razen če:
- to ni mogoče ali
- to povzroča nesorazmerne stroške, pri čemer se upošteva obseg neskladnosti in vrednost potovalnih storitev, pri katerih se pojavijo neskladnosti s pogodbo.
Če Organizator v razumnem roku, ki ga določi potnik, ne odpravi neskladnosti, lahko potnik, razen v primerih iz prejšnjega odstavka, sam odpravi neskladnosti in zahteva povračilo nastalih stroškov. Potniku ni treba določiti razumnega roka za odpravo neskladnosti, če je neskladnost takšne narave, da jo je treba odpraviti takoj ali če Organizator neskladnosti noče odpraviti.
V primerih, ko odprava neskladnosti ni mogoča ali to povzroča nesorazmerne stroške, lahko potnik v skladu s točko XI. SPP zahteva znižanje cene in povrnitev škode.
Če Organizator neskladnosti, ki znatno vplivajo na izvedbo TP, ne odpravi v razumnem roku, ki ga določi potnik, lahko potnik odstopi od Pogodbe o TP brez plačila odstopnine in v skladu s točko XI. SPP zahteva znižanje cene oziroma povrnitev škode, kadar je to ustrezno. Če je v TP vključen tudi prevoz, Organizator brez nepotrebnega odlašanja in brez dodatnih stroškov za potnika zagotovi tudi povratek z enakovrednim prevoznim sredstvom.
Kadar Organizator po začetku TP ugotovi, da ne more zagotoviti znatnega dela potovalnih storitev, kot je dogovorjeno s Pogodbo o TP, potniku brez plačila dodatnih stroškov za nadaljnjo izvedbo TP ponudi ustrezne nadomestne potovalne storitve, ki so po možnosti enake ali višje kakovosti od dogovorjenih. Kadar je posledica predlaganih nadomestnih potovalnih storitev TP nižje kakovosti, kot je naveden v Pogodbi o TP, Organizator ustrezno zniža ceno TP. Potnik lahko predlagane nadomestne potovalne storitve zavrne le, če niso primerljive z navedenimi v Pogodbi o TP ali če je znižanje cene neustrezno.
Če Organizator ne more zagotoviti ustreznih nadomestnih potovalnih storitev ali če potnik predlagane nadomestne storitve upravičeno zavrne, lahko potnik, kadar je to ustrezno, v skladu s točko XI. SPP zahteva znižanje cene oziroma povrnitev škode, tudi če od Pogodbe o TP ne odstopi. Če je v TP vključen tudi prevoz, Organizator brez nepotrebnega odlašanja in brez dodatnih stroškov za potnika zagotovi tudi povratek z enakovrednim prevoznim sredstvom.
Organizator PPA ne prevzema odgovornosti za neskladnost pri izvedbi potovanja oziroma za spremembe programa med potovanjem zaradi nastopa kakršnekoli višje sile oziroma neizogibnih in izrednih okoliščin, na katere Organizator ne more vplivati in katerih posledice bi bile kljub sprejetju vseh razumnih ukrepov neizbežne. V teh primerih lahko potnikom poskusi organizirati storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti. Potnik v tem primeru ni upravičen do vračila sorazmernega dela prejetih plačil niti do povračila škode. Če zaradi sprememb programa potovanja zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin nastanejo dodatni stroški povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, jih je potnik dolžan poravnati sam. Te storitve so stvar razmerja potnika in ponudnika posamezne povezane potovalne storitve.
Organizator PPA si primeroma pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa začetka potovanja oziroma za spremembo PPA zaradi spremembe povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA, ter pravico do spremembe smeri poteka PPA (vmesni postanki, vrnitev preko drugega kraja, letališča), če se spremenijo pogoji za PPA (negotov položaj v državi, kjer je organiziran PPA, naravne nesreče ali drugi nepredvideni tehnični ali organizacijski vzroki, na katere Organizator ne more vplivati, itd.), brez znižanja cene ali povrnitve morebitne škode.
Odgovornost Organizatorja PPA je omejena zgolj na izvedbo storitev (nadomestne) organizacije programa potovanja in spremstva. Organizator ne odgovarja za škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe povezanih potovalnih storitev, ki so vključene v PPA .
Potnik brez nepotrebnega odlašanja, pri čemer se upoštevajo vse okoliščine primera, obvesti Organizatorja o vseh neskladnostih, ki jih ugotovi med izvedbo storitev, vključenih v Pogodbo o organizaciji. Postopek na podlagi reklamacije oziroma obvestila o neskladnosti je dodatno urejen v točki XXI. SPP.
XI. PRAVICE POTNIKOV V PRIMERU NESKLADNOSTI S POGODBO
Potnik lahko za vsako obdobje, v katerem je obstajala neskladnost izvedenih potovalnih storitev s Pogodbo o TP oziroma storitev organizacije in spremstva s Pogodbo o organizaciji, zahteva sorazmerno znižanje cene, razen če Organizator dokaže, da je za neskladnost odgovoren potnik.
Potnik ima pravico, da mu Organizator brez nepotrebnega odlašanja povrne vsakršno škodo, ki mu je nastala zaradi kakršne koli neskladnosti s Pogodbo, razen če Organizator dokaže, da je:
- za neskladnost odgovoren potnik;
- za neskladnost odgovorna tretja oseba, ki ni povezana z zagotavljanjem potovalnih storitev, vključenih v Pogodbo o TP oziroma storitev organizacije in spremstva vključenih v Pogodbo o organizaciji, in je bila neskladnost nepredvidljiva ali neizogibna ali
- neskladnost posledica neizogibnih in izrednih okoliščin.
Višina denarne odškodnine za povzročeno škodo zaradi neskladnosti s Pogodbo o TP je omejena in znaša največ trikratni znesek celotne cene TP, razen za povrnitev škode za telesne poškodbe in za škodo, povzročeno namenoma ali iz malomarnosti.
Če mednarodne konvencije, ki zavezujejo Republiko Slovenijo, omejujejo obseg povračila škode ali pogoje, pod katerimi ponudnik posameznih potovalnih storitev, ki so del TP, odgovarja za povrnitev škode, se za Organizatorja uporabljajo te omejitve.
Višina denarne odškodnine za povzročeno škodo zaradi neskladnosti s Pogodbo o organizaciji je omejena in znaša največ enkratni znesek celotne cene Organizatorjeve storitve organizacije in spremstva na potovanju, razen za povrnitev škode za telesne poškodbe in za škodo, povzročeno namenoma ali iz malomarnosti.
Potnik lahko zahteva znižanje cene ali povrnitev škode zaradi neskladnosti s Pogodbo v dveh letih od nastanka neskladnosti.
Znižanje cene ali povrnitev škode zaradi neskladnosti s Pogodbo o TP ne vpliva na pravice potnikov iz Uredbe (ES) št. 261/2004 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. februarja 2004 o določitvi skupnih pravil glede odškodnine in pomoči potnikom v primerih zavrnitve vkrcanja, odpovedi ali velike zamude letov ter o razveljavitvi Uredbe (EGS) št. 295/91 (UL L št. 46 z dne 17. 2. 2004, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 119 z dne 7. 5. 2019, str. 202), Uredbe (ES) št. 1371/2007 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. oktobra 2007 o pravicah in obveznostih potnikov v železniškem prometu (UL L št. 315 z dne 3. 12. 2007, str. 14), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 175 z dne 4. 7. 2015, str. 126), Uredbe (ES) št. 392/2009 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. aprila 2009 o odgovornosti prevoznikov potnikov po morju v primeru nesreč (UL L št. 131 z dne 28. 5. 2009, str. 24), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2019/1243 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. junija 2019 o prilagoditvi več zakonodajnih aktov, v katerih je določena uporaba regulativnega postopka s pregledom, členoma 290 in 291 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 198 z dne 25. 7. 2019, str. 241), Uredbe (EU) št. 1177/2010 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. novembra 2010 o pravicah potnikov med potovanjem po morju in celinskih plovnih poteh ter spremembi Uredbe (ES) št. 2006/2004 (UL L št. 334 z dne 17. 12. 2010, str. 1) in Uredbe (EU) št. 181/2011 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. februarja 2011 o pravicah potnikov v avtobusnem prevozu in spremembi Uredbe (ES) št. 2006/2004 (UL L št. 55 z dne 28. 2. 2011, str. 1) ter mednarodnih konvencij. Potniki so upravičeni do vložitve zahtevka v skladu s temi SPP in navedenimi uredbami ter mednarodnimi konvencijami.
Povrnitev škode ali znižanja cen, ki jih potnik prejme na podlagi teh SPP in uredb ter mednarodnih konvencij iz prejšnjega odstavka, se med seboj odštevajo, da se preprečijo prekomerna izplačila.
Postopek na podlagi zahteve na znižanje cene ali povrnitev škode je dodatno urejen v točki XXI. SPP.
XII. POMOČ POTNIKU
Organizator brez nepotrebnega odlašanja ponudi ustrezno pomoč potniku po Pogodbi o TP, ki se med potovanjem znajde v težavah. Pomoč zajema zlasti:
- zagotavljanje ustreznih informacij o zdravstvenih storitvah, lokalnih organih oblasti in konzularni pomoči;
- pomoč pri zagotavljanju sredstev za komuniciranje na daljavo in
- pomoč pri iskanju nadomestnih potovalnih aranžmajev.
Če težave nastanejo zaradi namernega ali malomarnega ravnanja potnika, lahko Organizator za pomoč, ki jo nudi v takem primeru, zaračuna razumno nadomestilo, ki pa ne sme presegati njegovih dejanskih stroškov.
XIII. POTNI DOKUMENTI
Organizator potnika informira o veljavnih predpisih o potnih listinah, vizumih, deviznih, carinskih in zdravstvenih predpisih, ki veljajo v državi kamor potuje in omejujejo prosto potovanje.
Potnik je dolžan poskrbeti, da on osebno ter njegovi dokumenti in prtljaga ustrezajo pogojem, predvidenim z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi države, iz katere potuje, kakor tudi tistim, ki veljajo v državi, v katero ali skozi katero potuje, ter tistimi, ki jih zahteva Organizator.
Potnik, ki rezervira potovanje v tujino, morali imeti veljaven individualni potni list ali drug veljaven ustrezen osebni dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo, v katero ali skozi katero potuje, z veljavnostjo vsaj še šest mesecev po predvidenem koncu potovanja. Posamezne države pogojujejo vstop v državo z določeno časovno veljavnostjo potovalnega dokumenta na dan vstopa. Prav tako mora imeti potni list na voljo ustrezno število praznih strani, eno zraven druge, za vsako državo, ki jo bo potnik obiskal tekom potovanja. Potnikova dolžnost je paziti na vse predpise glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Organizator za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika s tem v zvezi ne odgovarja.
Vizume ali dovoljenja za vstop si potnik priskrbi sam , če ni za posamezno potovanje določeno drugače. Če potnik te obveznosti ne izpolni, Organizator ravna po določilih o potnikovem odstopu od Pogodbe. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali drugih ovir nosi vse stroške potnik sam.
Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. Če mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila prejetih plačil ali do povrnitve stroškov.
XIV. OBVESTILA PRED ZAČETKOM POTOVANJA
Potnik prejme končno obvestilo o potovanju najkasneje 14 dni pred začetkom potovanja oziroma kot določa program posameznega potovanja.
V primeru TP potnik poleg obvestila iz prejšnjega odstavka prejme tudi potrebne račune, vavčerje in vozovnice. Če je treba, Organizator zagotovi tudi informacije o rokih za prijavo in načrtovani čas vmesnih postankov, prometnih povezav in prihoda.
Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov, nosi potnik. Če potnik v predvidenem roku ne prejme obvestila o potovanju, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova neprejete pošte Organizator ne upošteva.
XV. DEVIZNI IN CARINSKI PREDPISI
Potnik je dolžan spoštovati vse carinske in devizne predpise Republike Slovenije, kakor tudi predpise vseh drugih držav v katere in skozi katere potuje. Če zaradi nespoštovanja predpisov potnik potovanja ne bi mogel nadaljevati, sam nosi vse posledice in stroške, ki nastanejo v zvezi s tem njemu in vsem drugim sopotnikom.
XVI. ZDRAVSTVENI PREDPISI
Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo oziroma države potovanja zahtevana s strani oziroma po predpisih Svetovne zdravstvene organizacije, in si o tem priskrbeti ustrezen dokument. Organizator potnike informira o obveznih cepljenjih, praviloma v programu potovanja, kot tudi o vseh cepljenjih, ki jih zahtev Organizator zaradi potreb potovanja . Cepljenje je tudi obvezno, če je tovrsten predpis sprejet po sklenitvi Pogodbe.
Če so v programu potovanja navedena oziroma zahtevana določena cepljenja ali druge zdravstvene zahteve, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji ali izkazati izpolnjevanje drugih zdravstvenih zahtev.
Organizator ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške, povezane s tem. Če se potnik ne more cepiti zaradi zdravstvenih težav in ima za to zdravniško potrdilo, lahko od Pogodbe odstopi s posledicami, kot so določene v točki VII. SPP.
Za potovanja v tujino potniki zdravstveno zavarovanje urejajo sami skladno z zahtevami Organizatorja kot so opredeljene v programu posameznega potovanja.
Če potnik ni dodatno zdravstveno zavarovan, pa med potovanjem potrebuje nujno medicinsko pomoč, Organizator ni dolžan kriti stroškov, ki pri tem nastanejo.
Organizator ni odgovoren za nobene stroške zdravljenja potnika.
Vsak potnik s prijavo na potovanje izrecno potrdi, da za tovrstno pot nima zdravstvenih, psihičnih ali fizičnih zadržkov in da so mu znana pravila ter tveganja potovanja, ki jih v celoti sprejema.
Udeležba na celotnem potovanju in aktivnostih, ki so ali niso v programu potovanja, je na lastno odgovornost. Potniki so seznanjeni, da odhajajo na avanturistično potovanje, ki je lahko mestoma fizično naporno. Posameznik, ki zaradi fizičnih ali psihičnih težav ne bi vzdržal naporov, se bo, če bo mogoče, s še eno osebo (nosač, lokalni vodnik ali nekdo iz skupine) vrnil do mesta, kjer počaka na preostanek skupine.
V primeru hujše poškodbe ali bolezni je potnik skrb celotne skupine in se zaradi tega lahko spremeni tudi program potovanja. Sicer pa poškodovanca prevzame predstavnik zavarovalnice oziroma za oskrbo primerno kvalificirano osebje.
XVII. PRTLJAGA
Organizator ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev, itd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij, itd.). Prijavo izgubljene, ukradene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na ponudnika storitve, pri katerem je prišlo do izgube, poškodbe ali kraje.
Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, smuči, glasbeni inštrumenti, itd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter razmerje glede tega urediti s prevoznikom v skladu s pravili prevoznika, če v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.
XVIII. INFORMACIJE
Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Organizatorja bolj kot program posameznega potovanja na spletni strani ShaPPa (shappa.si). V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno pisna ponudba, račun in Pogodba, pisna informacija ali pisna razlaga.
Fotografije objavljene na spletni strani ShaPPa in v reklamnih materialih so informativne narave, zato Organizator ne jamči za popolnost ali verodostojnost podatkov ter izgled, kadar tako jamstvo ni izrecno navedeno.
XIX. TOČNOST PREVOZNIKOV
Organizator ne odgovarja za izvedbo prevozov v kopenskem, morskem in letalskem prevozu .
Organizator v nobenem primeru (niti pri TP niti pri PPA) ne odgovarja za neskladnost pri izvedbi ali spremembo programa ali celo odpoved potovanja in s tem povezano morebitno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali sprememb prevoza ali prevoznega sredstva. Te so največkrat posledica preobremenjenosti prometnih povezav, stavk in slabega vremena, nanje pa Organizator nima vpliva.
XX. OBVEZNOSTI ORGANIZATORJA
Organizator je dolžan nuditi storitve po Pogodbi in v tem okviru skrbeti za pravice in interese potnika, v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.
XXI. POSTOPEK NA PODLAGI REKLAMACIJE OZIROMA OBVESTILA O NESKLADNOSTI IN ZAHTEVE NA ZNIŽANJE CENE ALI POVRNITEV ŠKODE
Potnik je dolžan nepravilnosti oziroma neskladnost sporočiti predstavniku Organizatorja čim prej na kraju samem, ko se zgodijo, v vsakem primeru pa najkasneje v dveh mesecih po zaključku potovanja. Če bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem, potnik pa ni sporočil . nepravilnosti oziroma neskladnosti predstavniku Organizatorja, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij in tudi zahtev na znižanje cene in/ali povrnitev škode. Potnik dokazuje reklamiranje na kraju samem z zapisnikom, ki ga sestavi s predstavnikom Organizatorja, ter z materialnimi dokazi (fotografije in podobno), do katerih je prišel v času potovanja.
Reklamacija oziroma obvestilo o neskladnosti ali zahteva na sorazmerno znižanje cene in/ali povrnitev škode (v nadaljevanju vsaka kot: Reklamacija) mora biti pisna, sicer je Organizator ne obravnava. Reklamacija se pošlje na ROUNDABOUT d.o.o., Podmilščakova ulica 24, 1000 Ljubljana. Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo vsak potnik sam v svojem imenu ali pa za to pisno pooblasti tretjo osebo. Pooblastilo mora biti priloženo reklamaciji, sicer Organizator take reklamacije ne bo obravnaval. Reklamacija mora biti tudi utemeljena, zato mora potnik reklamaciji predložiti ustrezne dokaze.
Organizator je dolžan pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost oziroma neskladnost, in napaka ni sporna, je Organizator dolžan po prejemu popolne reklamacije le-tej ugoditi. Če pomanjkljivost oziroma neskladnost ni enostavna, je Organizator dolžan raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Organizator o reklamaciji ne odloči , se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.
Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna razlika v ceni ali odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.
Organizator ne priznava nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje morebitnega spora glede potnikovih zahtevkov v zvezi s potovanjem.
Potnikom je pri reševanju spora v primeru spletnih rezervacij lahko v pomoč tudi spletna platforma na naslovu: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false.
XXII. UPORABA PODATKOV
Organizator vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov ((Uradni list RS, št. 163/2022, ZVOP-2), Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov ali Uredba GDPR) in Politiko varstva osebnih podatkov.
Šteje se, da potnik s sprejemom ponudbe oziroma podpisom Pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov z namenom, da se izpolnijo pogodbene obveznosti.
Potnik prav tako s sprejemom ponudbe oziroma podpisom Pogodbe podaja izrecno soglasje, da Organizator lahko pridobljene podatke uporablja tudi za namene trženja (tj. morebitne posnete fotografije na potovanju za objavo v medijih in drugih oblikah javnega komuniciranja).
Organizator vse pridobljene podatke o potnikih obdeluje skladno s Politiko varstva osebnih podatkov, dostopno na ____________.
XXIII. ZAVAROVANJE ILIKVIDNOSTNIH TEŽAV
............. je podala jamstvo za povračilo vseh plačil, ki bi bila izvedena s strani potnika ali v njegovem imenu, če posamezne storitve TP ali potovalna storitev, ki je del PPA, ne bi bila izvedena zaradi likvidnostnih težav Organizatorja .
Če likvidnostne težave Organizatorja vplivajo na izvedbo TP, ki se je že začel izvajati, jamstvo obsega tudi brezplačno zagotovitev povratka potnikov in financiranje nastanitve pred povratkom, če je to potrebno.
Subjekt, ki zagotavlja jamstvo, zagotavlja potniku asistenčno storitev v primeru likvidnostnih težav Organizatorja.
Šteje se, da ima Organizator likvidnostne težave, kadar postane nesposoben pravočasno izpolnjevati zapadle obveznosti in zaradi tega ne pride do izvedbe potovalnih storitev.
Šteje se, da Organizator ni sposoben izpolnjevati zapadlih obveznosti, če na zahtevo subjekta, ki zagotavlja jamstvo v primeru likvidnostnih težav, ne predloži dokazil o plačilu potovalnih storitev v roku 72 ur, če je potnik na subjekt, ki zagotavlja jamstvo v primeru likvidnostnih težav, naslovil pisno zahtevo za plačilo iz naslova jamstva v primeru likvidnostnih težav po tem, ko je potnik Organizatorja predhodno pozval na izpolnitev obveznosti in Organizator v roku 48 ur od zahtevka potnika svoje obveznosti ni izpolnil.
XXIV. KONČNA DOLOČILA
V primeru spora, ki ga potnik in Organizator ne bi mogla zgladiti po mirni poti, morebiti prizadeti potnik ali morebiti prizadeti Organizator kot upnik izbere krajevno pristojno sodišče po svoji izbiri med sodiščem, na območju katerega ima potnik prijavljeno stalno oziroma začasno prebivališče, sodiščem, na območju katerega ima sedež Organizator, in sodiščem, na območju katerega je bila sklenjena Pogodba.
Ti SPP veljajo za vse pogodbe sklenjene od dneva objave teh SPP.
Ta stran je bila zadnjič posodobljena 13. June 2025 ob 10:44.