Zaenkrat nimamo razpisanih terminov za to potovanje
Spet en trojček in spet eno [[$topShitFlag]] potovanje : Tadžikistan, Kirgizija, in ker smo že tam, še Uzbekistan. A tokrat na zelo poseben način: s predelanim tovornjakom. Večino časa, okoli 10 dni, prebijemo v Tadžikistanu, po okoli 5 dni pa v Uzbekistanu in Kirgiziji.
Štartamo ponavadi v Uzbekistanu, v Taškentu, se pa zgodi, da gremo ravno v nasprotni smeri od opisane na pot. Prvo res dih jemajoče mesto na poti je Samarkand, najpomembnejše stičišče krakov svilne ceste, z arhitekturo, ki presega naše predstave o čarobnosti orienta. Na drug način prevzame Bukhara - mesto muzej, ki je zaradi številnih medres, mošej in stare arhitekture pod UNESCOvo zaščito.
Po nižinskem delu Uzbekistana preidemo v Tadžikistan, ki prevzame vse ljubitelje bolj robate in gorate pokrajine, po kateri se bomo vozili teden dni. Po ogledu Dušanbeja, glavnega mesta Tadžikistana, se odpravimo po dih jemajoče razglede in na nekaj sprehodov, morda tudi na kak dnevni treking, ki so obvezni del potovanja s ShaPPo po Pamirskem gorovju in Pamirski avtocesti. Čaka nas res čudovita pokrajina, kopanje v toplih vrelcih, ogled botaničnega vrta, nepozabna vožnja med 5tisočaki in prečenje mnogih prelazov, od katerih je najvišji na 4.655 m.n.v.
Sledi spust in prihod v Kirgizijo. Po dolini Fergana se počasi vrnemo v civilizacijo. V Ošu se oskrbimo s hrano, imamo pa tudi insajdersko informacijo, kje dobro jesti lokalne specialitete. Pot nas vodi dalje preko neskončnih zelenih planjav, kjer srečujemo prijazne domačine, si ogledamo kako konjsko tekmo, imamo tudi čas, da kako sami odjahamo, ter uživamo ob dobrotah kirgiških nomadov in v druženju ob čaju v jurtah (nomadski šotori, v katerih živijo domačini). Skratka, spet malo divjine, malo bolj travnato-goričkastega tipa, za spremembo od Pamirskega gorovja. Zaključimo v Biškeku, glavnem mestu Kirgizije, kjer je čas za zadnje nakupe lokalnih izdelkov in preverjanje spretnosti barantanja.
Na poti stalno kempiramo, ustavimo se kjer želimo, dihamo kot eno, za hrano in pijačo pa poskrbimo mi. Plačujete le vstopnine in morebitne extra izlete. V kolikor bo povpraševanje večje, kot je prostora v tovornjaku (7 oseb), bomo najeli še dodaten kombi. Prvi prijavljeni se vozijo v tovornjaku z voznikom specialistom za te pokrajine in imajo v ceno vštete tudi naše šotore (ostali jih morate vzeti s seboj na pot).
Trasa poti: Taškent - Samarkand . Bukhara - Dušanbej - Pamirsko gorovje in Pamirska avtocesta - dolina Fergana - Oš - nomadi Kirgizije - Biškek
Pot tovornjaka se začne v Ljubljani in če imaš veliko časa, se lahko z nami dogovoriš za morebitni štar s tvojega doma. Ali pa nekje na poti na našo stratno točko, ki je ponavadi Taškent, lahko pa je Biškek. Podobno velja za pot nazaj - lahko se pridružiš vozniku, na lastno odgovornost seveda, ter delaš za nekaj drobiža družbo in nabiraš štemplje v pasportu ;-)
V Taškentu, ki si ga ogledamo, obiščemo tudi tržnico, kjer si nabavimo zaloge za našo pot. To bo naše prvo srečanje z značilnostmi tega dela sveta.
V Samarkandu, najpomemnejšem stičišče krakov svilne ceste, se naužijemo arhitekture, ki presega naše predstave o čarobnosti orienta. Obiščemo tudi grobnico Timurlenka.
V Bukhari si ogledamo res ogromen minaret nenavadnih proporcov, Čar minar, in mozaike.
Sledi vožnja po nižinskem Uzbekistanu do meje z Tadžikistanom in začetek goratih pokrajine, po kateri bomo potovali dober teden dni. A najprej si ogledamo glavno mesto Tadžikistana, Dušanbej. Sledi pot proti Kalaikumu in ob reki, ki meji z Afganistanom, do Khoroga, kjer uredimo dovoljenja za vožnjo po Pamirski visoki cesti. Začne se vzpon do prvega prelaza na 4.300 metrih, čudovita pokrajina, kopanje v toplih vrelcih, ogled botaničnega vrta, nepozabna vožnja med 5tisočaki, prečkanje najvišjega prelaza na 4.655 m.n.v., kratki sprehodi/trekingi,...
Prihod v Kirgizijo, še vedno na višini 4.000 m.n.v., potem pa spust v dolino Fergana in ponovno srečanje s civilizacijo. Ustavimo se v Ošu, živahnem mestu, kjer se oskrbimo na bogati tržnici in poizkusimo odlične lokalne specialitete.
Kirgizija postreže z drugačno sliko okoli našega predelanega tovornjaka: neskončne zelene planjave, srečanja s prijaznimi domačini, ogled konjskih tekem, jahanje, uživanje ob dobrotah kirgiških nomadov, čaji v jurtah,...
Za konec pa si ogledamo še Biškek, kjer bo tudi nekaj časa za barantanje in nakup lokalnih izdelkov,
Nočitve: Spi se v šotorih, torej kempiramo na celotni poti.
Prevozi: prevažali se bomo s predelanim tovornjakom, ki je narejen za takšno potovanje. Drugih 7 potnikov pa se bo prevažalo v kombijih.
Program priporočamo tistim, ki si želijo popotniškega načina odkrivanja sveta.
Cena zajema:
-cena za organizacijo in spremstvo 350 EUR;
-ceno stroškov na poti 1.000 EUR, v katero je všteto: vožnja s predelanim tovornjakom z voznikom in vsemi njegovimi stroški (prvih 7 prijavljenih) ali kombijem (ostali, najmanj 5), najem šotorov za prvih 7 prijavljenih, hrana na poti (2-3 obroki na dan), pijača ob obrokih, vse nočitve;
-letalska karta z vsemi dodatki (520 EUR ob dovolj zgodnji prijavi/potrditvi skupine), ki jo plačate nekaj dni po rezervaciji.
V stroške ni zajeto: stroški viz, stroški vstopnin in izletov plačljive narave, podkupnine in ostali individualni stroški.
Razen, če je v programu drugače omenjeno.
Ceno za rezervacijo potovanja 350 EUR, vplačaš ob rezervaciji (od 180 dni pred odhodom oz. od potrditve potovanja dalje je nepovratnih; z njimi si zagotoviš mesto v skupini, mi pa ob minimalnem številu vplačanih zagotovimo odhod; akontacija NE velja za isto potovanje v roku enega leta, kot je to primer pri naših ostalih potovanjih; v primeru, da ne zberemo dovolj prijav, akontacijo vrnemo). Razliko do polne cene plačate mesec dni pred odhodom, torej še 1.000 EUR za vse stroške na poti.
Trenutno ni mnenj potnikov za to potovanje.